Відділ державної реєстрації актів цивільного стану (РАЦС)

Бориспільський міськрайонний відділ державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції в Київській області 

  • начальник відділу — Прохорова Валентина Володимирівна 

адреса: м.Бориспіль, вул. Київський шлях, 45,

тел.: 6-47-34 (начальник), 6-13-49 (спеціалісти)

E-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.


ГРАФІК РОБОТИ

вівторок: 9.00 - 20.00

середа: 9.00 - 18.00

четвер: 9.00 - 18.00

п'ятниця: 9.00 - 18.00

субота: 9.00 - 16.45

Перерва: 13.00 - 13.45.

Вихідні дні: неділя, понеділок. Перша середа місяця санітарний день. 

Напередодні вихідних та святкових днів, визначених ст. 73 КЗпП України, тривалість робочого часу скорочується на 1 годину  


Послуги, які надаються відділом:

РЕЄСТРАЦІЯ НАРОДЖЕННЯ ДИТИНИ В ПОЛОГОВОМУ БУДИНКУ

Щоб зробити невеликий внесок для комфорту жінок, які народжують майбутнє покоління, з метою реалізації сервісів Міністерства юстиції України, забезпечення ефективної роботи відділів державної реєстрації актів цивільного стану та створення сприятливих умов, спрямованих на спрощення доступу громадян до адміністративних послуг щодо державної реєстрації народження дитини, відповідно до наказу Міністерства юстиції України від 26.08.2015 № 1593/5, та наказу Головного територіального управління юстиції у Київській області з 15 березня 2016 року у м. Борисполі запроваджено новий сервіс, який передбачає прийняття працівниками Бориспільського міськрайонного відділу державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції у Київській області документів, необхідних для проведення державної реєстрації народження дитини, та видачу свідоцтва про народження дитини безпосередньо у закладах охорони здоров’я.

З цього питання працівниками відділу ДРАЦС здійснюється виїзний прийом громадян безпосередньо в пологовому відділенні Бориспільської центральної районної лікарні, де приймаються пологи. Суть заходу полягає у можливості отримання свідоцтва про народження дитини, ще до виписки з пологового будинку. Очікується, що дана послуга спростить взаємодію молодих батьків з державними структурами та значно заощадить час.

Отже, збираючи все необхідне до пологового будинку, слід взяти з собою:

  • паспорт батька та матері;
  • свідоцтво про шлюб.

На випадок тих чи інших питань до батька (батьки на різних прізвищах, визнання батьківства), при державній реєстрації народження дитини, необхідна присутність і самого батька.

На даний час активно втілюється в життя сервіс щодо видачі довідки про реєстрацію дитини за місцем проживання одного з батьків стартував зовсім нещодавно і є спільним проектом органів місцевого самоврядування та юстиції. Батьки або інші законні представники зобов’язані зареєструвати місце проживання новонародженої дитини протягом трьох місяців з дня державної реєстрації її народження. Реєстрація місця проживання особи здійснюється в день подання особою документів. Реєстрація місця проживання за заявою особи може бути здійснена органом реєстрації з одночасним зняттям з попереднього місця проживання. За бажанням батьків чи одного з них документи для реєстрації місця проживання дитини, можуть бути подані органам державної реєстрації актів цивільного стану під час проведення державної реєстрації народження дитини. Органи державної реєстрації актів цивільного стану в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, направляють зазначені документи органам реєстрації для реєстрації місця проживання новонародженої дитини. Реєстрація місця проживання новонародженої дитини може здійснюватися також на підставі направлених органами соціального захисту населення даних, що зазначив законний представник, з яким постійно проживає дитина, у заяві про призначення допомоги при народженні дитини.

ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, необхідних для реєстрації дитини:

1) У разі якщо батьки дитини перебувають у шлюбі та мають спільне прізвище – для реєстрації дитини достатньо звернутися одному з батьків, надавши паспортні документи (паспорти) обох батьків, медичне свідоцтво про народження дитини та оригінал свідоцтва про шлюб;

2) У разі якщо батьки перебувають у шлюбі, однак мають різні прізвища – при реєстрації дитини необхідно звернутися обом батькам, надавши вищезазначені документи, а також батькам необхідно написати спільну заяву про присвоєння прізвища дитині;

3) У разі якщо мати не перебуває у шлюбі – при реєстрації дитини необхідно звернутися безпосередньо матері дитини, надавши паспортний документ (паспорт) та медичне свідоцтво про народження дитини та написавши необхідну заяву;

4) Для іноземців додатково необхідно надавати нотаріально завірений переклад на українську мову паспортного документа (паспорту), свідоцтва про шлюб (у разі видачі його іншою державою) та інших документів, які видані іноземною державою.

З даного питання працівниками Бориспільського міськрайонного відділу державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції у Київській області здійснюється прийом громадян у вівторок — п’ятницю з 10-00 до 11-00 год, видача документів з 15-00 до 16-00.


ЗАПРОВАДЖЕНО ЕЛЕКТРОННИЙ СЕРВІС З ПРОСТАВЛЕННЯ СЕРВІС АПОСТИЛЯ

З 20 листопада 2015 року в Україні запроваджено електронний сервіс з проставлення апостиля на офіційних документах, що видаються органами юстиції та судами, а також на документах, що оформляються нотаріусами України.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 04 листопада 2015 року № 890 «Деякі питання забезпечення запровадження електронного сервісу з проставлення апостиля» створено Електронний реєстр апостилів (далі – Реєстр), який є єдиною електронною базою даних, що містить відомості про проставлені апостилі з дня його запровадження.

Проставлення апостиля здійснюється за заявою будь-якої особи, яка подає відповідний документ, шляхом її особистого звернення до територіальних органів Міністерства юстиції України (відділи державної реєстрації актів цивільного стану) або надіслання заяви про проставлення апостиля поштовим зв’язком до Міністерства юстиції України чи його територіальних органів.

Поштовим зв’язком може бути надіслана заява про проставлення апостиля виключно з-за кордону та для проставлення апостиля на документах про державну реєстрацію актів цивільного стану.

Проставлення апостиля, відмова у його проставленні здійснюються у строк до 2 робочих днів.

У разі необхідності отримання зразка підпису, відбитка печатки та/або штампа, а також здійснення перевірки документів про державну реєстрацію актів цивільного стану у випадках відсутності відомостей про них у Державному реєстрі актів цивільного стану громадян та/або виникнення сумніву щодо їх достовірності строк розгляду документів на проставлення апостиля може бути продовжено до 20 робочих днів.

За надання послуг з проставлення апостиля справляється плата у розмірах, визначених законодавством.

Відповідно до наказу Міністерства юстиції України від 18.12.2003 №161/5 «Про розмір та порядок оплати послуг з проставлення апостиля», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 19 грудня 2003 року за №1197/8518, установлено плату за надання послуг з проставлення апостиля для:

- громадян України, іноземних громадян та осіб без громадянства – 3 неоподатковувані мінімуми доходів громадян (51 грн.);

- юридичних осіб – 5 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (85 грн.).

Від унесення плати звільняються інваліди 1-ої і 2-ої груп, інваліди ВВВ, громадяни, які належать до першої категорії потерпілих унаслідок Чорнобильської катастрофи, та діти-сироти у разі проставлення апостиля на документах, що стосуються безпосередньо цих громадян.

Формування штампу апостиля здійснюється органом уповноваженим на проставлення апостиля (Міністерством юстиції України) за допомогою програмних засобів Реєстру у вигляді електронного документа.

Будь-яка особа за допомогою мережі Інтернет зможе безоплатно перевірити факт видачі апостиля у режимі онлайн через веб-сторінку, яку веде адміністратор Реєстру.


ВЕБ-ПОРТАЛ «ЗВЕРНЕННЯ У СФЕРІ ДЕРЖАВНОЇ РЕЄСТРАЦІЇ АКТІВ ЦИВІЛЬНОГО СТАНУ» 

На порталі «Звернення у сфері державної реєстрації актів цивільного стану» громадяни можуть записатись на прийом до відділу ДРАЦС у зручний час, задати питання в он-лайн режимі, подати заяви на реєстрацію актів цивільного стану.

Завдяки реалізації цього проекту громадяни мають можливість:

  1. подати заяву у сфері державної реєстрації актів цивільного стану, не виходячи з дому;
  2. оплатити з використанням платіжних систем у режимі он-лайн послуги відділів державної реєстрації актів цивільного стану;
  3. здійснити попередній запис на відвідування відділу державної реєстрації актів цивільного стану із зазначенням зручних для громадян дати та часу;

отримати консультації працівників відділів державної реєстрації актів цивільного стану за результатами розгляду надісланих через веб-портал заяв або звернень.


ОН-ЛАЙН БУДИНОК ЮСТИЦІЇ

Даний сайт забезпечує отримання послуг без контакту з представниками влади.

За допомогою цього сайту можна:

  1. Отримати повторні документи про державну реєстрацію актів цивільного стану: свідоцтва про народження, шлюб, розірвання шлюбу, смерть, зміну імені, а також відповідні витяги з Державного реєстру актів цивільного стану громадян;
  2. Здійснити державну реєстрацію громадської організації, зі статусом юридичної особи.

Що потрібно для реєстрації в системі «Онлайн-будинок юстиції»

— зайти на ресурс http://obu.org.ua, ввівши в браузер потрібну адресу та натиснувши клавішу Enter;

— на стартовій сторінці системи слід курсором вибрати кнопку у правому верхньому кутку вікна;

— у формі, що з’явиться на екрані, користувач має вибрати закладку «реєстрація» та у відповідні поля форми ввести адресу своєї електронної пошти і пароль (двічі);

— вводячи пароль, користувач може скористатися можливістю приховати чи показати набрані ним символи, вибравши відповідно опцію «сховати» чи «показати»;

— поставити галочку в чек-бокс «я даю згоду на передачу та обробку моїх персональних даних»; поставити галочку в чек-бокс «я ознайомлений з порядком роботи з веб-порталом»;

— натиснути екранну кнопку «створити аккаунт».

Після облікового запису система запропонує користувачеві форму авторизації в системі.

Для того, щоб скористатись вищезазначеною можливістю необхідно заповнити поля у розділі «Особисті дані», а саме вказати П.І.Б., контактний телефон, E-mail та район. Звертаємо увагу, що обираючи район, Ви обираєте відповідальне територіальне управління юстиції відповідної області, спеціалісти якого будуть проводити попередньо правову експертизу.