Основні напрями діяльності інклюзивно-ресурсних центрів Київської області – безбар’єрність, якість та інноваційність.

//Основні напрями діяльності інклюзивно-ресурсних центрів Київської області – безбар’єрність, якість та інноваційність.

Основні напрями діяльності інклюзивно-ресурсних центрів Київської області – безбар’єрність, якість та інноваційність.

2021-10-26T14:20:45+00:00 26 Жовтня 2021|

Днями на базі КНЗ КОР «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів» відбувся круглий стіл «Діяльність ІРЦ: безбар’єрність, якість та інноваційність» за участю заступниці Міністра освіти і науки України Віри Рогової.

Директори інклюзивно-ресурсних центрів активно обговорювали важливість освітньої безбар’єрності, напрями діяльності ІРЦ, їх роль у вихованні, навчанні та розвитку дітей з особливими освітніми потребами ташляхи вирішення проблем в організації інклюзивного навчання в закладах освіти усіх типів і форм власності.

Віра Рогова окреслила ключові кроки у сфері інклюзивної освіти в напрямі розбудови безбар’єрної України, зробивши акцент на потужній фінансовій та законодавчій державній підтримці розвитку інклюзивної освіти.

Жанна Осипенко, директор департаменту освіти і науки Київської обласної державної адміністрації, розповіла учасникам круглого столу про пріоритетні напрями упровадження інклюзії в закладах освіти Київської області, співпрацю між ІРЦ, інклюзивними і спеціальними закладами освіти та навчально-реабілітаційними центрами з питань надання якісних корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами.

Наталія Бендерець, виконуюча обов’язки ректора КНЗ КОР «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів», наголосила на необхідності системного підвищення професійної компетентності фахівців ІРЦ і педагогічних працівників області; застосування в роботі з дітьми з особливими освітніми потребами сучасних методик і нових підходів та використання спеціального обладнання.

Учасники круглого столу взяли активну участь у роботі панельної дискусії «Правові основи діяльності ІРЦ у забезпеченні рівного доступу до освіти дітей з особливими освітніми потребами», де обговорили особливості ведення ділової документації в ІРЦ, шляхи налагодження співробітництва в територіальних громадах, визначили спільні напрями діяльності ІРЦ та шляхи подолання бар’єрів, які заважають дітям з особливими потребами інтегруватися в загальношкільний простір.

Для довідки: Київська область є лідером в розвитку інклюзивної освіти. В області функціонують 50 інклюзивно-ресурсних центрів, 6  з яких створено у 2021 році. До кінця року планується створити іще 2 філії ІРЦ.

Відповідно до Програми розвитку системи освіти Київської області для забезпечення обладнанням ІРЦ виділено 5 млн грн.

У 2021 році у 389 школах працює 1342 інклюзивних класи, в них навчається 2022 учні з особливими освітніми потребами (у минулому навчальному році у 1224 класах навчалося 1765 учнів). В школах працює 1417 асистентів учителів.

У 183 дитячих садках відкрито 349 інклюзивних груп, де виховується 639 дітей з особливими освітніми потребами), працює 314 асистентів вихователя. У минулому році інклюзивних дитячих садків було 148, в них працювало 248 груп та виховувалося 459 дітей.

Підготовлено за матеріалами департаменту освіти і науки Київської ОДА

Авторизація
*
*
Напишіть відповідь: 2   +   6   =  
Реєстрація
*
*
*
Генерація паролю
WordPress Lessons Розробка та підтримка сайту - ТОВ "РОЯЛТІ ГРУПП"